نشریه ماسو

فصلنامه فرهنگی ادبی ماسو

نشریه ماسو

فصلنامه فرهنگی ادبی ماسو

نشریه ماسو

نشریه ماسو
کانون شعروادب ایما
دانشگاه علوم پزشکی گیلان

طبقه بندی موضوعی

بزرگداشت دانشجو یا استندآپ کمدی؟!

جمعه, ۱۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۲ ب.ظ




🔹یاد و خاطره‌ی دانشجویان شهیدی را که در  راه اعتلای میهن نقش موثری داشته‌اند، گرامی می‌داریم و معتقدیم ۱۶ آذر، با بقیه‌ی برنامه‌ها و مراسم‌ها و جشن‌های دانشگاهی متفاوت است. اینکه صرفا بخواهیم به فکر شادی‌آفرینی‌اش باشیم کمی اشتباه است. اشتباه است که همه‌اش استندآپ کمدی و موسیقی و شعرطنز توی سین‌ش بگنجانیم و دو ساعت بگوییم و بخندیم و دست بزنیم و تمام! چنین روز بزرگی که شاید اصلی‌ترین نماد ظلم‌ستیزی و مبارزه با بی‌عدالتی‌ست نباید در بین برنامه‌های [صرفا] فرح‌بخش گم بشود. مناظره، گفت‌و‌گو، و صحبت‌هایِ آزادانه (چه از طرف دانشجویان و چه از طرف مسؤولین) می‌تواند مسیر رشد موثری را برای دانشگاه و دانشجو ایجاد کند.

🔹یکی از مهم‌ترین نکات مثبتِ مراسم روز دانشجویِ امسال در دانشگاه «۱۴ آذر ۹۷ | مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س)» حضور عمومِ مسؤولین و پاسخگوییِ رودررو به دانشجویان بود. اتفاقی که شاید به دلیل زمان‌بندی کمی نامناسب باعث کم‌مخاطب شدنش شده باشد اما از خوب و مفید بودنش چیزی کم نمی‌کند. چنین فضای گفتگو محوری مطمئنا باعث نزدیکیِ دیدگاه‌های مسؤولین و دانشجویان شده و در کنارِ درک صحیح‌ترِ شرایط دانشگاه امکان بهره‌مندی از پیشنهادهای دانشجویی را نیز فراهم می‌آورد. در این موردِ به خصوص، امیدوارانه منتظر جلسات و برنامه‌های اینچنینیِ بیشتری هستیم و از تمامی کسانی‌که باعث ایجاد این فضا شدند تشکر می‌کنیم.


🔹این حرف‌ها صرفا در خصوص بخش آخر برنامه (یعنی جلسه پرسش و پاسخ) عنوان شده‌اند و نه کل مراسم.


🔹در این لینک صحبت‌های دانشجویان و مسؤولین را در جلسه پرسش و پاسخ بخوانید:

http://www.gums.ac.ir/Default.aspx?tabId=66&mID=1587&NewsId=42318


فصلنامه فرهنگی ادبی ماسو
۱۶ آذر ۹۷



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی