نشریه ماسو

فصلنامه فرهنگی ادبی ماسو

نشریه ماسو

فصلنامه فرهنگی ادبی ماسو

نشریه ماسو

نشریه ماسو
کانون شعروادب ایما
دانشگاه علوم پزشکی گیلان

طبقه بندی موضوعی



وقتی که تصمیم گرفتم شروع کنم، فکر نمیکردم داستان اینقدر سخت و نفسگیر باشد. پیدا کردنِ نویسندگانی که بتوانند رویِ یک موضوعِ خاص و تحلیلگرایانه، بنویسند – توی یک دانشکده نسبتا کوچک – کار راحتی نبود. ولی خب همیشه هم که نباید کار راحتها را انجام داد. یک وقتهایی باید دو دستت را بلند کنی و یقهی کار سخته را بگیری و توی چشمانش زل بزنی و به زمین بکوبانیاش. حتی اگر دستانت از همه چیز خالی باشد و پشتت از همه کس. همین موضوع باعث شد که زمانِ جمعآوری مطالب طولانیتر شود. ولی خب دیروزود داشتنش سپری شد تا سوخت و سوز نداشتهباشد.
ماسو نخستین نشریهی دانشکده است که صفر تا صدش را بچههای همین دانشکده نوشتهاند، عکس گرفتهاند، طرح زدهاند و نقاشی کردهاند. فصلنامهای که با بهار جوانه زده، در تابستان همبازیتان خواهد بود و پاییز را با شما به معاشقه خواهد نشست. و اگر عمری باقی ماند برایتان لبوی داغ زمستانی سرو میکند. ماسو؛ اولین نوار از مجموعه انواری که قرار است خوش بتابد و این دنیای خاکستری را روشنتر کند.
بخش ویژهمان با موضوع مسؤولیتپذیریست. مسئلهای که کمی گنگ و نامفهوم معنا شده و در بسیاری مواقع اشتباه گرفته میشود با آن چیزی که واقعا هست. سعی کرده ایم ابعاد مختلفی از این موضوع را بررسی کنیم و مصاحبهی این شمارهمان هم به همین موضوع اختصاص دارد.
درازهگویی نکرده و با یک نصیحت از مجموعه نصایح رایمون شما را به خواندن این دفتر دعوت میکنم:

« با ماسو بمونین
چون بدون اون سیاه میشین
عینِ ذغال! »