نشریه ماسو

فصلنامه فرهنگی ادبی ماسو

نشریه ماسو

فصلنامه فرهنگی ادبی ماسو

نشریه ماسو

نشریه ماسو
کانون شعروادب ایما
دانشگاه علوم پزشکی گیلان

طبقه بندی موضوعی

فصلنامه تابستان، چرا الان؟!

يكشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۰۳:۲۰ ب.ظ




🔹می‌دانیم! همه‌ی چیزهایی که به ذهنتان رسیده را بارها با خودمان مرور کرده‌ایم و بارها حرص خورده‌ایم که چرا حدودا ۳ ماه تاخیر برای چاپ یک نشریه‌ی ۴۰ صفحه‌ای باید وجود داشته باشد! نمی‌خواهیم دنبال بهانه بگردیم و بگوییم به این دلایل نشریه با تاخیر چاپ شد، شما هم مرام به خرج بدهید و این تاخیر را بر ما ببخشید و [شاید] دوباره چنین تاخیری پیش بیاید و دوباره همان دلایل و دوباره همان بخشیدن‌ها و ... هی سیکلِ معیوبِ عدم مسؤولیت‌پذیری از طرفِ ما و هی بیخیالی (بی‌خیالیِ ترکیب شده با رفاقت شاید) از طرف شما باعث شود به روال ثابتی تبدیل شود این فرایند. که باعث شود شماره بعدی‌مان را ۶ ماه بعد چاپ کنیم!

🔹جمع‌بندی و تهیه مطالب تابستان کار سختی بود. تحریریه دمِ دست نبودند و جمع‌شدن فایل نهایی نشریه با تاخیر مواجه شد. پس از جمع‌آوری، بیشترین زمان را برای صفحه‌آرایی خرج کردیم و به جای یکی دو هفته حدود ۲ ماه معطل صفحه‌آرایی شدیم! (به دلیل نبودِ صفحه‌آرایِ آشنا در دانشکاه به سراغ دوستان خارج دانشگاهی رفته بودیم که الحق کیفیت کار خوبی دارند ولی خب سرشان شلوغ است و کمی بدقولی می‌کنند) و در نهایت نیز داستان جذاب و پر فرازونشیب و وقت‌گیرِ چاپ که باعث شد ۳ بار نامه‌ با تعداد تیراژ متفاوت بزنیم تا در نهایت با تیراژ ۲۰۰ عدد موافقت شود. که البته ۱۹۰تایش هم بهمان رسید و ۱۰تایی همان‌جا کم شد. این‌ها را گفتیم تا شاید بهتان ثابت کنیم آنقدرها هم بدقول و مسؤولیت‌ناپذیر نیستیم ولی قطعا بهتان حق می‌دهیم که از این عملکرد ناراضی باشید. حالا در شرایطی که در تکاپویِ تغییراتِ بنیادین در راسِ نشریه هستیم، با تمامِ احترام، از تمامی تاخیرها و کم‌کیفیت‌بودن‌ها، ازتان عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم شرایط جوری رقم بخورد تا بتوانیم آنچنان که شایسته است «ماسو» را به دستتان برسانیم. شماره دوم نشریه ماسو پولی‌ست. البته قیمت خیلی بالا و عجیبی ندارد. می‌خواهیم کمی بیشتر به فرهنگ و ادب بیندیشیم‌. ما را از حمایت‌ها و نظراتتان محروم نکنید. دنیایتان روشن، شبیهِ نورِ ماه.


فصلنامه فرهنگی ادبی ماسو
۱۸ آذر ۹۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی